העסק שלך בצמיחה? כאבי גדילה? זו שעת המבחן שלך!

נהוג לחשוב שהחלק הקשה בניהול עסק מצליח, הוא שלב ההקמה. זהו השלב שבו צריך להשקיע הון ראשוני (לעתים לגייס משקיעים), כאשר עדיין אין "קבלות" על ביצועי העסק.

 

בנוסף שלב ההקמה עמוס בקבלת החלטות בכל התחומים: מודל עסקי, מיתוג, בחירת ספקים, גיוס עובדים.

עוד נהוג לחשוב, שאם העסק הוקם והצליח להגיע למחזורי מכירות נאים ואפילו לרשום רווחים, אפשר להכריז שהעסק הצליח. אלא שבמציאות, שם רק מתחיל המבחן של העסק ושלך!

 

כמי שפוגשים עסקים בצמיחה באופן קבוע, נוכל להעיד שעסק בצמיחה הוא אתגר גדול, אפילו יותר מעסק בהקמה.

 

עסק צומח מחייב היערכות מהירה למציאות המשתנה. בשלב זה, בעלי עסקים רבים מאבדים שליטה ולעתים לא יודעים להשיב על שאלות בסיסיות:
1 – האם המוצרים והשירותים של העסק נרשמים באופן כזה שניתן למדוד את המכירות והרווחים של כל אחד מהם בפני עצמו?
2 – מתוך המחלקות או היחידות שפועלות העסק, מי מהן רווחית? האם יתכן שחלק מהן מפסידות?
3 – כמה שעות כוח האדם של העסק משקיע בכל פעילות? אילו פעילויות הן תובעניות בכוח אדם ואילו חסכוניות?
4 – כמה פניות העסק מקבל ביום או בשבוע ממתעניינים או מלקוחות? האם יש מספיק כוח אדם כדי לקלוט את הפניות ולטפל בהן באיכות טובה?
5 – האם המניות בעסק מוקצות כמו שצריך על מנת למנוע בעתיד אירוע מס מיותר?
6 – האם מערכות המידע של העסק מוגנות מפני ריגול עסקי ומתקפות סייבר?

 

אלו רק חלק מהשאלות שמקבלות חשיבות עצומה כאשר העסק מגיע לשלב של צמיחה מהירה.

עסק שהכנסותיו גדלות ואינו מסוגל לענות על השאלות הללו בתשובה ברורה, למעשה אינו עומד במבחן הצמיחה!

מצב זה עלול לסכן את העסק ואת בעליו.

 

אז מה עושים?

 

בנקודת הפיתול הזו שבין הנתיב הצדדי לכביש המהיר, כדאי להיעזר בליווי של גוף חיצוני.

תפקידו של הגוף החיצוני הוא לשקף לבעלים את תמונת המצב המסחרית – תפעולית, להפיק המלצות ותובנות וללוות את יישומן בפועל.

כך מבטיחים שבעלי העסק לא יאבדו שליטה בסיבוב ויעלו על הנתיב המהיר בצורה בטוחה ויציבה.

 

רוצים לשמוע עוד על תהליכי הייעוץ והליווי שלנו לעסקים בצמיחה? שלחו הודעה.

נשמח לשיתוף